Tehetséggondozás
Óvodánkban az óvodai élet a maga kiegyensúlyozott, biztonságos légkörével, változatos tevékenységeivel felszínre hozza a rejtett tehetségeket. A tehetséggondozás célja, hogy a tehetséges gyermek erős oldalát maximálisan fejlesszük. A rejtett tehetségek felszínre kerülését az óvodai életen, annak tevékenységein kívül segíti az is, hogy az érdeklődő gyermekek számára tehetséggondozó tevékenységeket tervezünk és szervezünk 5-7 éves életkorban, heti egy alkalommal, harminc percben.
Zeneovi:
Cél: a kiemelkedő zenei hallású, énekhangú gyermekek érdeklődésének felkeltése a zene, a zenélés iránt, annak megteremtése, hogy bátran, kedvvel és kreatívan vegyenek részt a tevékenységben.
Feladat:
ritmusérzék fejlesztése
zenei formaérzék fejlesztése
zene hallgatására nevelés
együttjátszás, és ismétlés örömének felfedeztetése
koncentráció fejlesztése
érzelmi nevelés
esztétikai nevelés
Tartalom:
Változatos, rendszeres éneklés, játékdalok, műdalok megismertetésén keresztül
Ritmusfejlesztés mondókázással, változatos mozgással, ritmushangszerekkel
Tánc- és mozgáskultúra fejlesztése gyermektáncok, énekes játékok megismerésén keresztül
Kulturált zenehallgatásra nevelés változatos, gondosan kiválasztott zenei darabok hallgatásával
Kézműves foglalkozás:
Cél: A kiemelkedő kézügyességű gyermekek érdeklődésének felkeltése, tehetségének kibontakoztatása.
Feladat:
kreativitás, képzelet, fantázia fejlesztése
finommotorika fejlesztése
szem-kéz koordináció fejlesztése
tiszta munkára, higiéniára nevelés
esztétikus munkára nevelés
színérzékelés fejlesztése
szép iránti nyitottságának alakítása.
teret nyitni az önkifejezéshez
Tartalom:
sokféle új anyaggal, eszközzel ismerkednek meg a gyermekek az év folyamán
a gyermek tér, forma- és színképzetének kialakítása
új technikákkal való megismerkedés
Játékos angol foglalkozás:
Cél: a gyermekek érdeklődésének felkeltése az idegen nyelv iránt, rácsodálkoztatás a teremtett világ sokszínűségére, a majdani nyelvtanuláshoz szükséges motiváció megalapozása.
Feladat:
Rendszeres éneklés, verselés
Érzelmi, esztétikai nevelés
Közösségi élmény erősítése
Zenehallgatás, zenei élmények nyújtása
Élmények megjelenítése képi formában
Kommunikációra ösztönzés, a metakommunikáció fejlesztése
Tartalom:
Versek, dalok, dalos játékok megismerése, egyéni fejlettség szerinti megtanulása
Alapszókincs létrehozása (egyéni fejlettség szerinti aktív/passzív arányban) versekből, dalokból kiemelve,